fredag 8 augusti 2014

Asken fylldes snabbt med flugor

Eftersom jag har haft väldigt lite haröron i asken och hade bara ett fåtal efter Baltak kvar, tog jag mig i kragen och tog bussen in till Malmö. Bara för en sak det var att göra ett besök hos Flyfishingmasters. En halvtimme hade jag på mig för sedan skulle jag gå tillbaka till bussen som skulle skjutsa mig hem till den lilla hålan. Jag kände mig vara väl bekväm med tiden.... Men som vanligt tar det längre tid än väntat i en fiskeaffär.....alltså inte en klädesbutik som ska gå så snabbt som möjligt.
Som tur så hittade jag det jag sökte. Och jag var såklart  försenad till bussen. Så en buss senare kom jag hem. Det blev några flugor men det verkliga rycket med flugorna kom när jag kom till Bornholm, på kvällarna , eller all tid jag hade över gick till flugbindning. Trots att det var semester med familjen.
När ni tänker Bornholm tänker man ju såklart blanka havsöringar men så snackar jag om flugbindning. Det blev en kvälls fiske men det lyckades inte eftersom brist på kännedom av var som skulle fiskas.
Men jag såg det som en skoj grej och hoppas på bättre fiske på Bondemölla eftersom jag ska dit på tisdag.
Jag bjuder på några  bilder på nymfer som blev av, hoppas att ni kan få något bindnings sug av dessa eleganta nymfer.
Beklagar att utmaningen mönstret inte kommit ut än får se kanske kommer snart.

Tungstenshuvudena i guld 3mm tog snabbt slut.
De tre översta raderna i asken är arbetet vid städet.
Namn: Pride

Haröra med gummiben

Elegant......

 I asken finns många  haröron i varierande färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar