torsdag 12 mars 2015

En bra "studiedag"

 Igentligen borde man kanske studera på en studiedag men är det fint väder ute så ändras ofta planerna. Såklart blev det en liten kort fisketur. Vädret var som nämnt väldigt vackert. Att inte Fiska i ett väder som var kallt och blött hade jag inte gjort på ett bra tag.
Så när jag kom ner till ån så dröjde det inte långe innan jag sett den första bäcksländan och vaket. Men flugvalet föll ändå på en tungt förtyngd haröra. Vilket visade sig vara ett säkert val då en liten men naggande god öring föll offer för flugan. Snabbt foto och snabb realease så simmar den piggt tillbaka igen. Men tiden gick snabbt eftersom jag hade så kul och visiten till ån var över efter att jag återvänt tillbaka till moppen.
Så ut och fiska med er så ni kan njuta lika mycket som jag gjorde, Skitfiske!!!!
ELEGANTFLY


BÄCKSLÄNDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar