lördag 10 maj 2014

Fiskedag i Tollerupsjön

Jag och Oscar planerade att dra till tolleruppsjön det bestämde vi igår då vi fiskat öring i bäcken. Och Idag blev det av, vi kom iväg vid 12:00. Båda var taggade på att drilla lite båge och känna lite spöböj.
Oscar hade på en Montana men jag kände att en flicksandslända på tafsen skulle göra susen.
Efter en stunds fiske stramade det upp i linan det var gött att känna på lite regnbåge trots att den inte var så stor. Men vid hävning gör den en sista rusning tyvärr in under bryggan, det blir ett tafsbrott och jag tappar fisken. Men inte lång tid efter krokar jag en fisk precis efter jag sagt att fisket börjar komma igång. Denna gången landade jag fisken.
Efter detta var det trögt men när jag låg i solen och tog det lugnt kunde jag både höra och se Oscar kroka en fisk. När jag är på väg till Oscar för att håva fisken så  tappar han fisken i förtvivlan.
Dagen är snart till ända och vi beger oss till bryggan där jag landade min fisk. Jag är lung medan Oscar känner sig stressad, förtvivlad och mest av allt arg på tafsen som tvinnar sig. Han bestämmer sig för att byta tafs och fluga i ett sista försök till att landa en fisk medan jag sitter och tittar på.
När han har knutit färdigt lägger han bara ut flugan två meter framför sig och när han reser sig upp har han en fisk på kroken.
Denna gången lyckades han landa den.
Efter en high five och en gratulation bestämmer vi oss för att åka hem.
En trevlig eftermiddag var till ända. Båda var nöjda tillslut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar